Franz Josef naar Awatuna - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu Franz Josef naar Awatuna - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu

Franz Josef naar Awatuna

Door: MW

Blijf op de hoogte en volg M

29 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

29 januari, donderdag
Vertrek van Franz Josef naar Awatuna Homestead, omgeving Hokitika.
Het zou een lange rit worden, niet omdat ik verkeerd ga rijden, maar omdat het een behoorlijke afstand is. Uiteindelijk ben ben ik redelijk laat aangekomen in Awatuna/Hokitika. Het was een mooie weg, berg op berg af, bocht je hier, bochtje daar. Woeps deze bocht is toch iets scherper dan verwacht :-). Onder weg op verschillende locaties getopt om rond te kijken en foto’s te maken. Kwam onderweg in Hari Hari (ja zo heet het echt) een heel leuk cafeetje tegen waar ik wat heb gedronken en gegeten. Het was een echt ouderwets cafeetje, met een gedeelte achterin ingericht met allerlei verzamelde oude spullen. Van oude telefoons, tot oude Triump motoren.
Daarna doorgereden en uiteindelijk in Awatuna aangekomen, in Awatuna Homestead bij Pauline en Hemi en twee hele (lieve) en enthousiaste honden. Eentje was een border collie die heel heel heel erg veel energie heeft.
Pauline heeft me een paar adviezen gegeven waar ik kon avond eten en om naar het strand te gaan, daar is een kunst activiteit. Art wood & Sand. Van aangespoelde “rommel”, zoals takken, stronken en stenen kun je een kunst werk maken.
Ik heb aan het strand een T-rex gegeten (Pizza met 5 soorten vlees :-) ) en daarna over het strand gelopen, bij de kunstwerken langs.
Er zaten hele leuke dingen tussen, sommige kon je gelijk herkennen, bij andere was je iets meer fantasie nodig, en sommige….. leek op een paar stokken die dwars op elkaar liggen…
Ik ben zelf ook nog artistiek bezig geweest :-) De foto’s komen nog, dus het resultaat zul je nog wel zien. Bij deze wel alvast de tekst die ik erbij heb gemaakt van stenen en takken, want dat is vrij lastig om te onderscheiden op de foto’s. Op de foto zie je een dikke stronk met wortels (roots), met daarop een platten grijze steen, waar bovenop een witte driehoek steen balanceert, met daarbovenop een klein grijs steentje dat op de witte driehoek steen balanceert. Tekst dat voor de stronk op het strand is gemaakt: Balance Root of life
Dat had je vast niet van mij verwacht, z’n artistieke opleving ;-)
Ik was hiermee klaar rond uur of 9PM en het werd donker, dus tijd om te gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Nieuw Zeeland

Rond reis Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2015

Filmpjes

07 Februari 2015

Thuis

06 Februari 2015

Op weg naar huis

05 Februari 2015

Dolfijnen zwemmen, met gevaarlijke verrassing

04 Februari 2015

Walvis spotten, eindelijk
M

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 7670

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: