Naar Kaikoura, bijna tijd voor walvis spotten - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu Naar Kaikoura, bijna tijd voor walvis spotten - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu

Naar Kaikoura, bijna tijd voor walvis spotten

Door: MW

Blijf op de hoogte en volg M

03 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Richmond

3 februari, dinsdag
Richmond naar Kaikoura.
Het zou weer een lange rit worden naar Kaikoura (spreekt het een beetje uit als Kaaikoera).
Net voorbij Nelson was een soort van Hikers plek. Waar vaak lifters staan te wachten en hopen dat iemand stopt om ze mee te nemen. Hier stonden nu ook twee personen, en meid en jongen. Picton stond op het bordje, ik wist dat ik daar in de buurt kwam dus ik dacht laat ik ze maar eens kijken of ze mee willen. Nou en of ze mee wouden….., ze stonden al heel lang te wachten op iemand die ze mee nam. Er waren al verscheidene andere lifters die later kwamen maar eerder werden opgepikt. En dan ook nog een Nederlander die ze meenam, dat vonden ze helemaal mooi. Maxime (meid) en Robin (als ik zijn naam nog goed heb onthouden, en hij jongen) heten ze. Het was een leuk stel, en Robin had nog nooit eerder gereisd, laat staan zo ver weg. Maar hij was aangestoken door zijn vriendin, die al heel wat had afgereisd. Ik heb ze een dikke 70 km meegenomen en afgezet in Havelock, een klein dorpje onderweg.
Ik ben daarna doorgereden naar Blenheim, daar een stuk lasagne met kop koffie gegeten. Even rondgelopen, het was een leuk plaatsje. Maar niet spectactulair of extreem bijzonder. Wel veel verschillende winkels. Het was nog een hele rit, dus snel maar weer de auto gepakt en doorgereden naar Kaikoura. Tussen door zag ik nog een plaatsje waar een Seal colony zich ophield, dat was in Ohou, dus daar nog even gestopt. Maar het weer werd er niet beter op, het was daarom maar een korte tussenstop, en uiteindelijk in Kaikoura aangekomen, spullen uitgeladen. En, heel verrassend, ook hier was een seal colony. Ongeveer 0.5 tot 1km lopen en daar ook een paar zeeleeuwen bekeken. Het mooie van deze groep, dit keer ongeveer 5 tot 7 dichtbij, is dat je tot op 5 meter afstand kon benaderen. Dat heeft hele mooie foto’s en filmpjes opgeleverd. Later zag ik dat je officieel werd je aangeraden, om minimaal 10 m afstand te houden. Omdat een zeeleeuw, van stilstand ineens 2 meter ver kan springen/hupsen/lopen, hoe je het ook maar wilt noemen :-)
Het was al wat later dus maar gaan eten bij The pier, visje met groente en aardappels.
Zon ging weer onder en morgen een belangrijke dag, want morgen whale watching.
De essentie van mijn vakantie die toch niet mee kapot kan als ik niks zou zien.
Laterssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Richmond

Nieuw Zeeland

Rond reis Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2015

Filmpjes

07 Februari 2015

Thuis

06 Februari 2015

Op weg naar huis

05 Februari 2015

Dolfijnen zwemmen, met gevaarlijke verrassing

04 Februari 2015

Walvis spotten, eindelijk
M

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 7669

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: