Walvis spotten, eindelijk - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu Walvis spotten, eindelijk - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu

Walvis spotten, eindelijk

Door: MW

Blijf op de hoogte en volg M

04 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

4 februari, woensdag
Walvis spotten
Ik hoefde er gelukkig niet zo vroeg te zijn, 10 uur, en het was 10 minuten rijden voor mij.
Kaartje geregeld en tijdens het wachten werd er een film afgespeeld. Toen was het tijd om te verzamelen en kregen we een instructie filmpje te zien ivm veiligheid e.d., wat als…..
Op naar de bus, die ons naar het zuider gedeelte van Kaikoura brengt waar de boten liggen.
Er was gewaarschuwd dat de zee een beetje ruig was maar niet zo extreem, maar mensen die last van seasickness hadden moesten daar rekening mee houden. Na een half uur gevaren te hebben gingen ze op verschillende methodes kijken waar Walvissen waren. De kapitein had een soort van sonar apparaat om te horen waar de walvissen zich bevonden. Door de weerkaatsing van het geluid en de snelheid dat het terug was kon hij bepalen waar en hoe ver weg ze zijn.
Het duurde even maar ze werden gevonden.
Uiteindelijk twee Spermwhales, dat zijn potvissen gevonden. Dit zijn de grootste walvissen van de getande walvissen. Kort samengevat, er zijn twee soorten walvissen, de ballijn en getande walvis. De Blauwvinvis is een balijnachtige walvis en de grootste ter wereld dat leeft van plankton garnale en eventueel hele klein visjes. De Potvis is een getande walvis, en is de grootste van de getande walvissen. Hij leeft van van alles o.a. (grote) vissen, inktvissen e.d.
Uiteindelijk hebben we er twee gezien, en het grote staart moment staat ook op de foto en op film
Daarna ben ik wat gaan shoppen in Kaikoura en heb ik daar wat gegeten.
Weer snel naar bed, want morgen moet ik om 8 uur melden bij het dolfijnen encounter.