Eindelijk nu echt in NZ - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu Eindelijk nu echt in NZ - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu

Eindelijk nu echt in NZ

Door: MW

Blijf op de hoogte en volg M

17 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Arrowtown

Ik heb het nog even uitgerekend, donderdag 15de zaten rond half acht in de auto naar Schiphol en vrijdag avond (dus 12 uur lokale tijd NZ) kwamen de wielen van het vliegtuig op de grond Queenstown. Dus totaal "slechts" 28 uur overgedaan, met een tussen stop van ongeveer 7uur in Hong Kong en eentje van ongeveer 2 uur in Auckland voor de binnenlandse vlucht naar Queenstown. Die vlucht (A320) was wat minder stabiel dan de andere grotere toestellen (737 geloof ik, weet niet meer zeker.)
Ik zie dat er wat is misgegaan met uploaden van vorige foto's, want die staan er nog niet op. Ze komen eraan.

Ik had de binnenlandse vlucht trouwens ook bijna gemist :-), ik had mijn horloge op lokale tijd gezet, dus nog tijd genoeg dacht ik. Lekker broodje gehaald en zag in eens ergens een ander tijdstip staan dan dat op mijn horloge stond. Zat een uur verschil tussen oeps....., ik had nog 20 tot 30 minuten of zoiets om in te stappen. Maar ik heb het gehaald, gelukkig.

In QT heb ik mijn rental car opgehaald, een Nissan QashQai, splinter nieuw nog geen 1800 km op de teller. Wel wennen deze auto, hij is groot en breed, tenminste bij wat ik gewend ben :)
Links rijden moet je toch ook nog wel redelijk op blijven letten, daarnaast wordt ik zeker opgehouden door de omgeving. Heel veel gevarieerde bergen. Ene keer veel rotsen, andere keer veel bomen, of juist veel grasland. Indruk wekkend.
Dat was Hong Kong trouwens ook, dat had ik nog niet in mijn vorige blog gezet. Maar ik ben al niet de langste der mannen, maar tussen die gebouwen....., voelde ik me op een gegeven moment toch wel erg klein..... Heel bijzonder zeker een aanrader om een keer wat langer heen te gaan.

Van vliegveld van QT, naar mijn eerste B&B (Bed&Breakfast) in Arrowtown. Waar ik op zijn Nieuw-Zeelands onthaald werd. Vriendelijk en lekker relaxed.
Om zo snel mogelijk van de jetlag af te komen ben ik wat gaan rondlopen in Arrowtown. (http://www.arrowtown.com) Alle sporen van vroeger WO1 en van de goudzoekerstijd zie je overal terug. o.a. in het uiterlijk van de gebouwen, die zijn nog geheel in oude stijl. Terwijl er binnen allerlei nieuwe winkels in gebouwd zijn.
Ziet er wel heel leuk uit. Morgen zie ik wel wat ik ga doen, nu eerst ff slapen en kijken of ik het lokale ritme kan oppakken.

Ik maar weer, geniet van de foto's, ik geniet zeker van de live beelden hier.
Tot een volgende blog
Ps de laatste foto (352)is het uitzicht van mijn lodge :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Arrowtown

Nieuw Zeeland

Rond reis Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2015

Filmpjes

07 Februari 2015

Thuis

06 Februari 2015

Op weg naar huis

05 Februari 2015

Dolfijnen zwemmen, met gevaarlijke verrassing

04 Februari 2015

Walvis spotten, eindelijk
M

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 7740

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: