Sheep herding en op naar Makarora - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu Sheep herding en op naar Makarora - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu

Sheep herding en op naar Makarora

Door: MW

Blijf op de hoogte en volg M

25 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

25 januari, zondag.
Herding Sheeps (Schapen drijven) in Wanaka/Hawea – Makarora (Makkeerouray)
Het was niet zo dat ik op paard of motor achter de schapen aan moest. Stacey zat zelf wel op de motor achter de schapen aan. Geholpen door twee honden, een fluitje en commando’s roepen naar de honden, heeft Stacey de schapen bij elkaar naar het hek gedreven. Het was een kleine groepje schapen, ergens tussen de 80 en 120 schapen, die totaal ongeveer 1 km over de highway begeleid moesten worden. Inderdaad over de highway, dus gewoon ff over de snelweg waar men met 100km/pu langs razen. Naast mezelf, waren er nog een paar anderen bij elkaar gehaald, namelijk: Jeanne, hun twee kinderen een nichtje dat bij ze logeerde, en de ouders van Stacey. Stacey heeft mij gevraagd om een van de zijwegen zo te blokkeren, dat de auto’s langzamer op de kruising af komen rijden. Zodat ik ze kan waarschuwen dat er een groep schapen (a herd of sheep) aan komt. Daarna heeft hij me het land laten zien. Totaal rond de 2000 schapen paar honderd koeien. Nu hebben ze nog ongeveer 20 hectare aan grond, dit was in het verleden veel meer, maar de eigenaar heeft een deel verkocht en gebruikt als woongrond voor zichzelf.
Na de tour heeft Stacey me nog een tip gegeven om nog een stuk van zijn land te bekijken. Via dat stuk land, kon ik bij een wat meer afgelegenerdererrerder strand aan het Wanaka meer komen. Het was een vrij groot stuk land, met mooie uitzichten op zijn tijd, en ik kwam bij een heel mooi gedeelte van het Wanakameer aan. Daar heb ik wat gedronken, en ben ik in gesprek geraakt met lokale bewoonster. Was een typisch Nieuw Zeelands gesprek, lekker relaxed, vriendelijk en ze heeft mij een paar adviezen gedaan als ik naar Frans Jozef ga. Dat zijn de locaties Niels bay en Jacksons bay.
Daarna ben ik terug gegaan naar de B&B, tassen ingeladen en in Wanaka eerst even wat gelunched. Indisch take away op het strand gegeten, lekker in de schaduw, mooi uitzicht over het strand en het meer. Daarna maar weer de auto gepakt, en richting Lake Hawea gegaan om naar mijn volgende eindbestemming te gaan.
Het was ongeveer 40 minuten rijden, maar ik heb er veel langer over gedaan :-).
Lekker relaxed gereden, en regelmatig gestopt om wat te drinken, eten en van de natuur te genieten.
Bij aan komst op de Makarora River Ranch, ben ik vriendelijk ontvangen door Kay, een schaap met de naam Djaycee en twee jonge koeien die nog geen naam hadden ontvangen. Kay heeft daarna mij mijn verblijf, lodge, laten zien. Was een soort huisje, met bed, douche keuken allemaal gelijk vloers, soort studiootje. Maar dan wat mooier en met een prachtig uitzicht op de bergen. Er stond eten klaar in de koelkast, soort aardappel anders met kaas, heeeeellll veel kaas en een dikke steak. Ik moest het alleen zelf in de oven doen, en de steak bakken.
Bed tijd, slaap lekker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Nieuw Zeeland

Rond reis Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2015

Filmpjes

07 Februari 2015

Thuis

06 Februari 2015

Op weg naar huis

05 Februari 2015

Dolfijnen zwemmen, met gevaarlijke verrassing

04 Februari 2015

Walvis spotten, eindelijk
M

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 7735

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: