WOW - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu WOW - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van M Wolting - WaarBenJij.nu

WOW

Door: MW

Blijf op de hoogte en volg M

01 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Richmond

1 februari, zondag
Omdat ik zo laat was aangekomen, heb ik me verder niet verdiept in wat er de volgende dag allemaal zou gaan gebeuren. Bleek dat ik om 8 uur moest melden bij de organisatie waarmee ik door het Abel Tasman gebied zou gaan lopen (hiken). Door de bush bush die onze over over over over over……., over over grootvader, meneer Abel Tasman, heeft ontdekt. Om daarna met een kajak over het Abel Tasman meer terug te gaan.
Aangezien ik tegen 9 uur pas bij ontbijt verscheen, was ik iets te laat. Maar de gastvrouw heeft kunnen regelen dat ik morgen ga. Dat is een enorm voordeel, want het was vandaag echt slecht weer. Grijs, nat, regen, donker, geen mooi weer om een stuk te gaan lopen, of te gaan kajakken.
Vandaag maar naar Nelson gereden een klein stadje waar verschillende dingen te doen waren. Tussendoor bij het WOW gestopt. WOW staat voor World of Wearable Art. (wereld van draagbare kunst), waar ze ook een museum met (oude) auto’s hadden en een garages waar ze de auto’s restaureren. Er stonden een paar hele mooie auto’s tussen die je niet direct daar verwacht. Waaronder een dikke Holden, Packerd, Renault 5 sport, Fiat Belilla Sport Spider uit 1934, enkele Aprilia’s en ducati motoren, dat was en leuke afwisseling van de activiteiten. En gezien het weer, erg blij dat het binnen was. Want de broodnodige regen kwam tussen door stevig uit de lucht vallen.
Tegen de tijd dat ik daar was uitgekeken, kreeg ik zin in eten, en ben ik doorgereden naar Townscenter van Nelson. In het centrum heb ik wat gegeten en gedronken bij “Mats cafe Vics brew”.
Een leuke, gezellige bar/cafe waar je goed kunt eten. Als je in de buurt bent van het middelpunt van NZ, dan kun je natuurlijk niet laten om daar even naar toe te gaan. Na een behoorlijke klim ben ik bij het toeristisch centrum van NZ aangekomen. Helaas was het nog steeds grijs en nat, wat ook duidelijk op de foto is te zien. Het is een toeristisch centrum, (wat vast ergens een middelppunt van is) omdat het echte centrum van NZ ergens in het westen, noord-westen tussen het noorder en zuider eiland in de zee ligt.
Daana was ik zo nat en begon het koud te krijgen, met 18 graden…., dat ik maar de B&B ben gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Richmond

Nieuw Zeeland

Rond reis Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2015

Filmpjes

07 Februari 2015

Thuis

06 Februari 2015

Op weg naar huis

05 Februari 2015

Dolfijnen zwemmen, met gevaarlijke verrassing

04 Februari 2015

Walvis spotten, eindelijk
M

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 7722

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: